Busy week!

Nu har jag inte bloggat på flera dagar men vi har haft fullt upp!

I fredags var vi ju i Toledo vilket var jättetrevligt och på kvällen hade vi date night på en av våra favoritrestauranger... Får passa på innan bebisen kommer. Även att vi bestämt oss för att vänta till måndagen med allt stök kring att leta lägenhet så skickade vi ändå iväg några email vi fick svar på en som vi gick och kollade på på söndagen. Det var faktiskt två olika lägenheter i samma byggnad men vi gillade den ena bättre så vi tog den! Lägenheten är ganska liten men den har iaf sovrum, vardagsrum/kök och badrum och den är helt nyrenoverad och möblerad i Ikea-style så inga hemska spanska möbler. Det är nära till Casa de Campo som är Madrids största park där man kan springa, cykla, ro båt i sjön, gå på promenader eller bada i poolen (vi har köpt månadskort så vi kan gå hur ofta vi vill). Det finns massa små butiker, fruktbutiker, bagerier, barer, banker osv precis brevid och det är två minuter promenad till metron som tar oss till flera bra transportlänkar.

Vi vet fortfarande inte vart Lee kommer att jobba för spanska utbildningsministeriet som organiserar platserna är underbemannade, pga semester skulle jag gissa, så det kommer att dröja tills september. Tur att vi inte väntade på attt det skulle bli klart för att leta lägenhet. Nu hoppas vi bara att det inte blir för långt bort utan att Lee kommer kunna resa med metro men i värsta fall har vi ju bilen här och det är ytterligare en bonus att vi kan parkera gratis på gatan i närheten. Vi är ganska nöjda även att den är i minsta laget men vi ska ju inte bo här resten av livet.

Igår var vi och handlade grejer som vi ville och behövde tex mer grejer till köket, handdukar, sköna kuddar, borrmaskin, bilbarnstol etc, etc. Vi åkte hemifrån vid 12 och kom tillbaka runt 20 på kvällen. Helt döda! Mina fötter och ben var så trötta, det kändes som jag tränat hela dagen. Vi måste fortfarande köpa en säng till bebisen så det får bli en till sväng till Ikea men det tar vi nog nästa vecka. Nu kan vi iaf transportera hem honom från sjukhuset om han kommer tidigt!

Både min syster och hennes familj och min ena bror och hans flickvän har bokat flyg för att hälsa på oss. Örjan och Maya kommer redan på söndag natt och Anna i november och så kommer mamma och Svante i oktober så det kommer bli full rulle här hela hösten.

Nu ska jag äta frukost och göra mig iordning för att gå till läkaren sen får vi se vad vi hittar på resten av dagen.

Bilder från Toledo häromdagen. Jättefin liten stad!
Lee utanför en bar där vi åt lite frukost i måndags innan vi skrev på kontraktet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0