Dagstur till Segovia

Idag har vi varit till Segovia som är en mindre stad ca 1,5h norr om Madrid med vår kompis Katharine som precis som kommit tillbaka från UK. Vi promenerade staden upp och ner tills vi till slut hittade ett mindre turistigt område där vi kunde få en god trerätterslunch. Jag tog en gazpacho som vanligt nu när det är så varmt, spätta till huvudrätt och flan (spansk vaniljpudding typ) till efterrätt.

När vi ätit klart gick vi till akvedukten som Segovia är känd för och tog några foton innan vi åkte mot slottet.

Jag var i Segovia för 10 år sedan när vi åkte till Spanien med skolan på gymnasiet. Då var det mars, ca 2-3 grader och snö på marken och vi traskade runt i ballerinaskor för vi hade inte nån koll på att Segovia ligger i bergen och i Palencia där vi bodde var det ändå runt 20 grader när vi var där. Idag var det över 30 grader varmt, som i en gryta, ingen vind och stekande sol. En ganska tung dag fysiskt för mig faktiskt... Jag börjar känna mina begränsningar nu speciellt i en stad som Segovia som är väldigt backig.

Nu ligger jag på soffan och Lee lagar mat. Jag har blivit beodrad att ta det lugnt och bara chilla! Vi ska ha en riktig snaskkväll med pasta och köttfärssås, chips, cheetos och glass. Ibland får man lyxa till det! Vi köpte också världens godaste och billigaste druvor på fruktbutiken (69 cent för ca 900g).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0