Vilken natt!

Somnade kl 22, jättenöjd med att komma i säng vettigt, vaknade kl 00.30 av att bebisen verkligen levde rövare. Han sparkade/armbågade så rejält att huden stack ut typ 1,5-2 cm på vänster sidan i typ 1 h. Efter det somnade jag om en stund, vaknade igen vid 4 och var vaken till runt 6. Helt omöjligt att somna om för jag hade halsbränna och kramp i vaden. Så jag gick upp och åt en banan och drack lite vatten och kollade på två avsnitt av Breaking Bad. Tanken var att jag skulle gå upp vid 9 och gå ut och gå innan det blir så varmt men nu ligger jag fortfarande i sängen och ska strax gå upp. Det är så svårt med värmen också för det är som varmast på kvällen/början av natten och sen på morgonen från typ 5 är det riktigt behaglig temperatur och det är lättare att sova bra.

Bebisen har varit vaken hela förmiddagen också och jag tänker att det kommer bli spännande för mamma och Svante som ska vara här i typ tre veckor efter födelsedagdatumet (om han kommer på utsatt tid vill säga)! Han är ganska livlig på kvällen och tidig morgon nu så om han behåller samma mönster så kommer de nog att hållas vakna.

Imorgon måste vi upp ganska tidigt för vi ska på ultraljud. Det ska bli spännande att se hur stor han är nu. Jag har gått upp från 68 till 69,5kg sen vi flyttade in i lägenheten och vi har haft en våg igen så det är runt 7 kg totalt. De verkar fokusera mycket mer på vikt här än de gjorde i England så vi får väl se vad de säger imorgon eller om två veckor när jag ska till läkaren. De sade till mig att jag borde gå upp 3-4,5 kg innan födseln när jag var hos bm sist så då kommer jag nog att hamna i den övre kanten men det gör inget för min del. Så länge jag känner mig hälsosam och ser frisk ut så är det det viktigaste.

Gravidmagen v 31 (30+6) och idag går jag in i v32.

Idag ska vi boka tid för att fixa tunnelbanekort, köpa bikarbonat som ska funka som huskur mot halsbränna och i tillagningen av falafel, köpa ett till simkort så vi har ett varsitt och sen gå till poolen. Den här dagen kommer nog att gå ganska fort också... De flesta dagar verkar göra det men samtidigt känns veckorna fram till bf oändligt långsamt. Kanske borde montera bebisens säng idag också så allt är helt klart med det. Återstår att se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0