En lat dag

Jag vaknade vid 9 idag men bestämde mig för att sova lite till och helst plötsligt var klockan 12 när jag vaknade nästa gång. Det tog lite tid att ta oss upp och iväg till affären för att handla frukostgrejer till min nya favorit. 

Favoriten består av något slags brunt bröd som är väldigt likt polarbröd hemma i Sverige. På med en skiva cheddar eller emmental, en halv skivad avokado, färsk basilika, lite ruccola och ytterligare en skiva ost. In i ugnen tills osten har smällt och det är klart! Så gott! 

Jag är helt kär i avokado nuförtiden och det bästa är att Lee har också fastnat för det. Lee har verkligen konverterat sin livsstil och han äter min vegetariska/veganska mat utan problem och det är sällan han ens köper skinka eller liknande längre. Han äter fortfarande kött när vi går ut men det är ju inte så ofta. Han är också pepp på att gå på gymmet och äta nyttigt generellt och det är så kul tycker jag. 

Här i England så finns det så himla mycket dåligt inflytande för folk är så onyttiga här. Jag känner massa människor som alltid tar bilen oavsett om de bara ska 200 m bort, som aldrig går på en promenad eller utför någon träning överhuvudtaget och som äter chips och vitt bröd varje lunch. På jobbet är folk helt chockade när de ser min hemlagade mat varje dag och eftersom jag cyklar till jobbet varje dag och tränar på gymmet nån dag i veckan.  Jag är chockad över att man kan äta så dåligt och vara så onyttig! 

Nu ska vi snart iväg till gymmet. Får väl se vad det blir idag... Har en sån sjuk träningsvärk efter gårdagens yoga som var så tuff. Uff!



Bild på mig och Lee igårkväll. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0