När det inte var så farligt som man tänkt sig

Hade lite söndagsångest innan jobbet skulle börja igen men väl tillbaka känns det väldigt gött faktiskt. Jobbet rullar på och jag har börjat cykla dit igen efter några veckors uppehåll i december pga förkylning. Det var inga konstigheter att komma tillbaka och jag trivs mycket bättre nu än jag gjorde för ett  tag sedan. Jag har väldigt varierade arbetsuppgifter nu vilket gör att dagarna går fort även att de inte alltid är så underhållande. Dessutom är det bara sex veckor tills det är dags för lov igen och då blir det en resa till Sverige. Gött!

Det bästa med att vara tillbaka är jag är tillbaka i mina rutiner. Jag uppskattar verkligen cyklingen som avkoppling (inte så mycket på ditvägen dock) och att jag äntligen tagit mig till gymmet igen. Jag fick en vivofit-klocka i julklapp av Lee också så nu har jag lite extra motivation och hittills har jag gjort ca 7000 steg/dag bara på jobbet. Om jag håller motivationen uppe ska det nog bli lätt att fixa mina 100 pass innan midsommar. 

Det blev ganska många nya målsättningar i år (vill inte kalla det nyårslöften) och ytterligare ett är att bli bättre på att spara. Jag kan bara spara när jag har ett konkret mål men i år borde jag börja spara för sakens skull. Det känns som vuxenpoäng. Vi får väl se hur det kommer att gå med det! 


Jag och Lee på Maddame Taussauds förra veckan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0