Den stora ompackningen!

Igår började vi att tömma förrådet och packa om allt i nya lådor och att återigen gå igenom vad som är viktigast att ta med sig. Det är så svårt att välja vad ska få följa med och en del grejer är så svåra att packa tex stekpannor och sådana grejer som faktiskt tar mycket plats. Det kanske låter som en onödig sak att ta med sig men vi är ganska trötta på att köpa bestick, knivar, stekpannor, kastruller osv varje gång vi flyttar. Vi har inte brytt oss om att ta med tallrikar, glas, muggar och liknande för det är ganska kul att byta lite då och då men om vi skulle behöva köpa allt nytt IGEN blir det ganska snabbt massa pengar också. Jag undrar verkligen hur mycket pengar jag har lagt på IKEA de senaste åren- jag borde köpa deras aktier!

Lee ligger och vilar men snart ska vi upp och tömma det sista. Jag tycker synd om Lees mamma för hennes vardagsrum är helt fullt med våra grejer och det kommer att vara så tills imorgon innan vi är klara tror jag. Jag hoppas verkligen vi är klara tills dess! Sen kan vi koppla av resten av veckan.

På torsdag ska vi lämna in bilen och fixa en av bakbromsarna som gnisslar och byta oljefiltret. Ytterligare £60 på bilen men sen ska den förhoppningsvis rulla ner utan problem. Med tanke på hur långt vi ska köra så känns det bättre att verkligen ha allt i ordning.

Jag såg på nyheterna att det varit ytterligare ett terrorattentat i Frankrike imorse. I en liten stad i Normandie, ca 10 km ifrån vart vi ska stanna första natten. Lite obehagligt men vi ska försöka ta oss igenom Frankrike så fort som möjligt för det känns ganska osäkert där nu. Detta var tydligen det åttonde attentatet på 18 månader.

En väldigt liten del av röran!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0