En vecka kvar

Vid den här tiden om en vecka så är vi nog någonstans öster om London på väg ner till Channel Tunnel i Folkstone (Dover). Igår och i fredags var det sådana extrema köer ner dit att folk fick vänta 8-12h för att komma på tåget genom tunneln eller färjan i hamnen. En del hade åkt redan på fredagen och och de blev strandade utan vatten och mat mitt på motorvägen utan att kunna svänga av eller vända om hela natten och till slut fick polisen åka ut med förnödenheter. Tydligen skulle det bero på att semestern började för många i fredags men också för att fransmännen har börjat med en mycket hårdare gränskontroll efter attentatet i Nice häromveckan. Förhoppningsvis är det bättre nästa vecka när vi ska åka eftersom de flesta semesterfirarna redan har lämnat landet nu men för säkerhetens skull ska vi åka lite tidigare än vi tänkt oss.

Första stoppet på vägen ner blir i Rouen som är en mindre stad som ligger utmed vår rutt. Det ska ta ca 8-9h att åka dit om trafiken är ok så det blir en ganska lagom startsträcka. Andra dagen ska vi stanna i Eibar i Baskien, norra Spanien och det ska vara liknande sträcka att köra. Jag vill gärna inte ha längre sträcka då det antagligen kommer vara ganska jobbigt ändå att resa så länge men det är ju skönt att vi kan stanna närsomhelst. Jag köpte kompressionsstrumpor igår också eftersom långt stillasittande ökar risken för blodpropp när man är gravid och det verkar ju ganska ocoolt. Jag tar hellre det säkra före det osäkra även att de är skitfula! Jag börjar för övrigt tredje trimestern på måndagen den veckan så jag kommer nog känna mig tyngre också.

Tredje dagen tar vi oss ner till Madrid och den sista sträckan ska bara vara ca 4-5h men det är skönt för vi ska lämna in alla våra grejer i ett förråd när vi kommer fram eftersom vi ska låna vår kompis etta på femte våningen utan hiss. Sen blir det att gå och äta en schysst middag nånstans.

Jag hoppas att hotellen vi bokat kommer att vara ok för vi ska bara betala ca £70 för båda nätterna. Vårt enda krav egentligen var att de ska ha en bevakad parkering då vi har alla våra grejer i bilen men vi kommer ju såklart ta ut våra värdesaker men det blir ändå mycket prylar kvar där.

Nu är frågan bara vad vi ska underhålla oss med under denna veckan som vi har kvar i en England? Jag har sista barnmorskebesöket imorgon och då ska Lee också följa med för han är också ledig, på tisdag ska vi plocka upp Lees syster som varit i USA i sex veckor, på onsdag blir det middag hos Lees mormor och morfar, på torsdag ska vi packa om alla våra grejer och tömma förrådet, på fredag blir middag med Lees mamma och syrra och på lördag blir det inpackning av bil och bbq hos Lees pappa. När jag kollar på det såhär så ser det ut som att vi kommer att ha fullt upp men jag ska nog hinna med några promenader och lite simning också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0