Ensam hemma

Ikväll är jag ensam hemma för Lee har åkt till Wales för köra ner en bil till villavagnen åt hans pappa. Han har köpt en jeep som de ska använda för att flytta båten smidigare när de ska ut och fiska. Lee frågade om jag vill hänga med men jag är inte sugen på den bilturen två helger i rad för vi ska redan ner nästa helg och fira hans pappas 50-årsdag. Lees mamma har åkt på semester i en vecka så hon är inte heller här så det blir nog en takeaway och någon bra film för mig i min ensamhet ikväll.

I måndags beställde jag ett bilbälte för graviditet på eBay men det har inte kommit ännu. Jag har varit inne i två olika butiker för att kolla på hur de ser ut och med tanken att köpa ett men de hade inga i butiken även att de sålde det på nätet (Mothercare och Toys'r'us/Babies'r'us). Lite irriterad så beställde jag ett second hand på eBay i måndags istället och fick det för £11 vilket är halva priset från i butik. Jag tycker redan att bältet trycker åt ganska obehagligt eftersom min bula är så långt ner så jag hoppas att det kommer fram snart. Det hade verkligen varit skönt att ha det till nästa helg när det är dags för resan ner till Wales för den tar ca 3-4h enkel väg och för resan ner till Spanien är det verkligen ett måste. Detta är bältet jag beställt:

Jag tycker generellt att det är svårt att få tag på saker här för gravida. När jag skulle köpa gravidbrallor så var det bara hm (endast i en av de tre butikerna) och en till butik i Manchester centrum som faktiskt hade byxor i butiken som man kunde testa annars så gick det bara att beställa online. Vem vill inte testa sina kläder liksom? Speciellt när man är gravid! Magen är ju olika på alla människor. Nu är jag på jakt efter amningsbh och det är samma sak där. Jag kan inte hitta det i någon butik och online på tex hm så var de slut i min storlek. Så konstigt att de inte gör det smidigare för uppenbarligen är ju människor här gravida eftersom kläderna tar slut så snabbt. Mycket konstigt! Jag kanske tar en tur till Blackburn imorgon för att se om jag hittar någon annan butik men vi får väl se om jag lyckas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0