Min dator har ateruppstatt!

Under en langre period har jag inte anvant min dator for den har varit i ganska daligt skick. Lee skulle rengora den och av misstag sa gick plattan under datorn sonder lite grann och det var omojligt att satta tillbaka den igen och pga det sa borjade skarmen att fladdra och jag vagade helt enkelt inte anvanda den. Detta hande i typ oktober och sen dess har jag klarat mig med telefonen och med Lees dator de ganger jag behovt anvanda den for att tex skicka min CV och sadar men det har varit ok. Man kan ju verkligen anvanda telefonen till allt nufortiden.
 
Forra veckan tog Lee dock tag i saken och tog med datorn till en datorbutik for att se om den kunde raddas och nar snubben i butiken fatt plattan pa undersidan pa plats igen sa var det inga problem med den och nu funkar den alltsa som vanligt igen. Lee har sedan spenderat ex antal dagar med att gora en backup, stadat hela harddisken, tomt datorn, uppdaterat den till Windows 10 och installerat nytt anti-virus program sa nu funkar den faktiskt riktigt bra. Det enda sura med den har burken ar ju som ni kanske ser att jag inte har nagra prickar och det ar lugnt om jag skriver i Word for da kan jag importera symboler men det ar fortfarande lite irriterande att gora det for det tar langre tid och skriver jag har direkt pa bloggen sa har jag inte den mojligheten, tyvarr. 
 
Nu nar jag antligen har en dator framfor mig har jag iaf uppdaterat min annons pa tusclasesparticulares som ar en sida dar man kan annonsera privatlektioner i Madrid. Jag sag massvis med intressanta annonser med elever och akademier som sokte larare ocksa sa kanske det kan leda till nagot. Forra gangen vi bodde i Madrid hade vi massvis med privatlektioner och det ar ett jattebra sattt att dryga ut kassan lite. Det ar inget man kan lita pa till 100% dock eftersom folk avbokar lite hit och dit som de kanner for men det blir ju alltid lite extra. Det basta ar dock att fa sina privatlektionner genom kontakter eller rekommendationer for de eleverna ar alltid mer palitliga men det tar ett tag innan man kan arbeta upp den kontakten. 
 
Det jobbigaste med att vara pa vag ar att inget ar helt klart annu. Det ar ju ocksa valdigt spannande men nu borjar jag bli ganska rastlos. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0