Morgontåg

Idag börjar mitt nya pendlande. Jag sitter nu och väntar i Bromley Cross och det är faktiskt fantastiskt väder!

Två veckor och fyra dagar kvar. Denna veckan har vi assessment week+studiedag och det är dessutom Eid (slutet på Ramadan). Detta innebär att det är väldigt lite vanligt schema och mycket undantag. Eid ändras tydligen lite på beroende på vilket land man kommer från osv så det är svårt att beräkna när det kommer att ske. Jobbet hade beräknat för torsdagen när terminsplaneringen gjordes i september men tydligen så infaller det redan på tisdag eller onsdag beroende på vart personen är från då så antagligen blir det väldigt få elever kommande dagar då vi har väldigt stor andel praktiserande muslimer.

Studiedagen kommer nog bli ganska lugn också eftersom jag är gravid. Alla andra, förutom jag och två andra gravida kollegor, ska byta klassrum och börja flytta in till den nya byggnaden som byggts till under våren men vi gravida ska sortera papper istället. Health and safety är väldigt viktigt här och med risken för stämningar är de sjukt försiktiga. Känns inte som hemma men ganska vettigt faktiskt.

Vi tjuvstartade med ett par bedömningar redan i fredags också och jag är så stolt över mina elever som fick jättebra resultat och nådde nationell standard trots att de har inlärningssvårigheter. Känns skönt att mitt jobb och mitt tjatande har gjort någon nytta iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0