92/100 pass- snart är det midsommar

Jag har tre veckor kvar på mig för att fixa mina sista åtta pass och det känns lugnt. Jag ska cykla till jobbet nästa vecka och kanske hinner jag med ytterligare ett pass simning imorgon eller idag eller kanske både idag pch imorgon! Det känns riktigt gött att jag kommer att lyckas i år med tanke på att jag missade det med fyra pass förra året och i år har kroppen arbetat mot mig då jag haft både influensa och två urinvägsinfektioner som jag behövt ta antibiotika för. Men samtidigt har den ju funkat fint när jag inte plågats av de åkommorna så jag är nog ganska stark just nu och jag känner mig i toppenform. Bra vikt och jag känner mig pigg och frisk vilka är mina riktiga mål med träningen. 

Mitt val att äta mycket mer vegetarisk mat de senaste 9 månaderna eller så har verkligen förändrat min kroppsform. Nu äter jag inte helt vegetariskt men jag äter det iaf ca fem dagar i veckan vilket är mycket bättre för mig, för djuren och för miljön. De största fördelarna är att jag känner mig lättare, jag är piggare, jag äter sjuka mängder frukt och grönt (jag åt mycket innan också men otroliga mängder nu), jag är aldrig äckligt mätt eller uppblåst längre och magen är i toppskick tack vare alla fibrer och för att jag undviker kött. Känns skönt! 

Jag tänker fortsätta likadant nere i Madrid fast då kommer det nog slinka ner nån skiva lufttorkad skinka då och då eftersom jag verkligen saknar det och såklart fisk och skaldjur som jag äter ibland redan nu. Det finns väldigt mycket god vegetarisk, låglaktos mat i Spanien med linser och kikärtor som jag älskar och jag ser fram emot att få äta det igen. 

Vi har bestämt oss för att flytta precis i slutet av juli eller början av augusti och vi är riktigt peppade nu. Först ska vi bo i en kompis lägenhet mitt i centrum och under de veckorna ska vi hitta vår egen lägenhet. Lee har fått jobb redan men han har inte fått veta i vilket område han ska jobba ännu, så vi får se vart vi hamnar exakt. Han bör få reda på det i veckan som kommer men de är lite slöa på British Council så det kanske dröjer ett tag till. 

Jag och Lee i Marbella förra året. Typ 6 kg tyngre än nu.

När jag kollar igenom gamla bilder så är jag alltid rundare när jag bott i Sverige. Det måste vara alla mejeriprodukter som stoppar i sig där och all god restaurangmat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0