Broken sleep

Något som jag känner av mycket är dålig sömn. Jag har läst att det är kroppens sätt att förbereda sig för att gå upp mitt i natten när barnet har kommit men det gör mig inte gladare... Ofta vaknar jag ett par, tre timmar innan larmet går och känner mig inte utvilad men kan ändå inte somna om på en gång och sedan är jag väldigt trött varje eftermiddag. Häromdagen så vaknade 5.40 och då var det helt omöjligt att somna om så jag fick helt enkelt sysselsätta mig tills det var dags att gå till jobbet vid 7.30. Jag fick mycket gjort dock: hann raka benen, ta en lång dusch, äta en ordentlig frukost, städa lite, diska osv... Så jag antar att det finns positiva saker med det också. 

Idag är det drottningens andra födelsedag för året (hon firar tydligen alltid två!) och i år blir hon 90 så vi ska ha afternoon tea, street party och så ska vi göra kung/drottningkronor på jobbet idag. En heldag ska tillägnas den gamla damen och det känns något viktigare med kungafamiljen här än hemma. Skönt med en sån dag iaf för jag kommer nog mest gå och gäspa hela dagen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0