Dagsutflykt till Blackpool

Idag ska jag med jobbet till Blackpool. Innan jag blev ihop med Lee och jag bodde i Sverige så hade jag aldrig hört talas om Blackpool men i England känner alla till denna kuststad. Mest är den kanske känd för sin nöjespark Pleasure Beach ( som ligger precis nere vid vattnet), alla miljoner små b&bs på huvudgatan, alla spelarkader, den långa stranden med åsnor och för deras ljusshower och ljusslingor som sitter uppe året om. Blackpool är det typiska stället för en lite tacky utekväll, möhippan/svensexan och onyktra människor överallt. 

För min del är det typen av plats som ger mig ganska mycket avsmak men såklart finns det några bra saker också, som tex en massa museum.  Anledningen till skolresan idag är deras Sealife Centre som vi ska besöka och där har jag faktiskt varit förut när Carro och Thomas hälsade på i januari. Det är med blandade känslor jag går på såna ställen eftersom jag älskar att se djur osv men ändå motsätter mig att de ska hållas instängda för människors nöje. Jag ser helst djur i deras naturliga miljö om det är möjligt men idag ska jag ju iaf dit på jobb så jag kan inte göra så mycket åt det. Jag känner att jag blivit mer och mer anti under årets gång men, men. 



Lite bilder från i januari. 

Eleverna kommer nog att älska det iaf! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0