Packardag

Idag ska vi börja packa ihop allt och förbereda för nästa helg när vi börjar flytta. Jag är ganska peppad. Konstigt nog tycker jag det är ganska kul att flytta, till skillnad från de flesta människor. Jag älskar att få rensa ut och göra mig av med saker och att planera för vad jag vill ha på nästa ställe. 

Vårt största problem med denna flytten har varit att fixa en takbox. Låter inte så svårt men vår bil är tredörrars och då måste man ha en adapter och ett specialräcke som inte längre tillverkas av Ford. Meckigt värre! Vi har fått ett räcke av Lees farfar men det passade såklart inte så det ska vi sälja nu och vi har fått en jättebox från hans pappa men vi låste byta lås på den för nyckeln är borta. Så det som verkade smidigt från början har blivit ett flera veckor långt projekt... Nu har vi iaf hittat ett räcke på eBay med alla delar för £75 så vi ska köpa det i eftermiddag. Sen måste vi bara fixa nytt lås och sälja det andra räcket också. Fullt upp! Med den boxen kommer vi iaf få med oss allt utan problem och det är ju det viktigaste .

Det känns lite som att tiden står stilla nu. Jag vill flytta, leta jobb, fixa privatlektioner, hitta ny lägenhet, vara i värmen igen, träffa kompisar som jag inte sett på länge, komma hem från sjukhuset med vår lilla pojk osv nu. Fyra månader kvar tills det sistnämnda och det känns som en evighet. 2016 blir ett händelsefyllt år. 

Tänk om det kunde vara såhär fint väder idag. Istället har vi typ 12 grader, mulet och skurar. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0