Hur gick det till?

Jag började få värkar redan på tisdagskvällen och de kom mellan 5-45 min (oregelbundet alltså) fram till torsdag kväll när de var 7min mellan varje värk så då åkte vi in. Hade så sjukt ont och var så trött för att det hade ju hållit på i typ 2 dygn och jag hade inte sovit på två nätter. När vi kom in så avstannade det lite och de varade bara var 15:e minut och vid undersökning så var jag bara öppen 2 cm så vi fick åka hem igen. När vi åkte hem började de komma tätare och tätare igen och efter tre timmar så var vi nere på 3-5min emellan+att jag fick en liten blödning så vi bestämde oss för att åka in igen. De trodde att vi skämtade när jag kom igen så snabbt för jag var fortfarande bara öppen 2 cm men de lät mig sitta med monitor under 1,5 h och då öppnades jag till 4 cm så vid 3-tiden så blev jag inlagd. Jag fick epidural eftersom jag var helt utmattad efter två nätter utan sömn och det var så sjukt bra. All smärta försvann, det tog helt rätt så jag kunde sova några timmar och vid 10 på morgonen så var jag öppen 10 cm och behövde bara vänta på att han skulle ta sig längre ner i gången. Vid 12 började jag krysta för att att han skulle sjunka längre ner, men väldigt lugnt och inte alls intensivt och fortfarande helt utan smärta och edter 15 min av intensivt krystande kom han ut 12.53. Ett stygn och jag kunde resa mig upp och röra på mig utan problem när bedövningen hade försvunnit. Förlossningen var 100 gånger lättare än själva värkarbetet. Det tog verkligen musten ur mig och jag var helt slut men så fort han var ute så var allt bättre.

Han var så liten och söt när han kom! Trodde inte han skulle vara sååååå liten. 2830 g och 48 cm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0