Äta sig järnrik!

När jag var hos läkaren häromveckan så gav de mig järntabletter eftersom mina värden gått ner väldigt väldigt lite men ändå för mycket tydligen. Jag avskyr de där tabletterna och nu har jag bestämt mig för att skita i dem och gå all-in på att äta järnrikt. Sen jag fick tabletterna har jag redan börjat äta mer spenat och kött faktiskt för det får mig att må bättre än de gör. Jag hade dock inte koll på att mejeriprodukter och te hämmar upptaget så nu ska jag se till att undvika den kombinationen däremot så visste jag att c-vitamin är bra så det har jag tagit samtidigt. Nu ska jag dessutom börja dagen med att ta fram min smoothie-maker och göra drinkar med spenat, kiwi och chiafrön varje dag. Jag är bestämd att jag ska lyckas tackla den här bristen utan tillskott.

När man läser om järnbrist så står det att man ska vara väldigt trött, yr, nere, bli andfådd lättare osv men jag har inte känt av de sakerna så det känns som att det inte kan vara så illa. Eller trött är jag men det tror jag mer beror på att jag är vaken nån timme varje natt pga att 1) bebisen sparkar, 2) jag behöver gå på toa eller 3) jag har halsbränna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0