Att leva i nuet!

Ibland är det väldigt svårt att leva i nuet och jag antar att det egentligen är mest beror på att man känner sig lite missnöjd eller olycklig. Men när man är på helt rätt plats så är det enkelt att leva i nuet för man saknar inget, eller man kanske fortfarande saknar något men inte tillräckligt mycket för att det ska påverka ens dagliga liv och ens förhållningssätt.

Jag har ofta haft svårt att leva i nuet och ibland har jag långa perioder av planering och organisering av kommande flytt eller andra projekt snurrandes i skallen mest hela tiden för att fördriva tiden och iom detta har jag tyckt att det kan vara svårt att landa. Jag har verkligen känt så ofta de senaste åren både när jag bodde i Sverige och i England. Att jag alltid är halvvägs till nästa steg och att om jag inte haft det att se fram emot så hade jag nog blivit ganska deppig.

Just nu känner jag mig jättenöjd, jag har landat, jag kan leva i nuet och bara ta det som det kommer. Jag vet inte vad som är orsaken, kanske för att jag är med Lee igen, kanske för att vi är tillbaka i Spanien, kanske för att jag känner mig väldigt hoppfull inför framtiden här, kanske för att vi känner oss bra ekonomiskt eller kanske för att ett litet liv sparkar mig i revbenen just nu. Just nu känner jag mig så tillfreds och kanske tom vågar jag säga lycklig. Livet känns faktiskt fantastiskt just nu! Jag hoppas att den här känslan är permanent.

Kanske är det den billiga frukten/grönsakerna! Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0