En kväll på stan

Igår kväll drog vi in till stan för att träffa Katy med brorsan och flickvän men också Meredith som är en amerikansk kompis till oss. Först tänkte vi dock kolla in en LP second-hand-butik som vi blivit tipsade om. Den hade en väldigt konstig placering, under jorden, vid ingången till ett parkeringshus och den var utspridd på tre olika lokaler så utbudet var riktigt stort. Vi hittade några riktiga fynd bl.a. Simon & Garfunkel, Frank Sinatra, Michael Jacksson, Julio Iglesias och några flamencoalbum och alla LP tillsammans kostade bara €11. Ett riktigt kap!

Efter vår shopping mötte vi upp med de andra på en takterrass på Gran Via, jämte Plaza de España. Jag hade aldrig varit på just denna förut men väldigt nära då en kompis till oss bodde i lägenheten under terassen förra gången vi bodde i Madrid.

Sedan började jakten på ett matställe. Olikt Sverige eller England där man brukar gå ut och äta från typ kl 18 en lördag så går spanjorerna helst ut sådär runt 22.30 och så även igår. Olyckligtvis så var det runt den tiden som vi kom ner från takterrassen också och vi fick vänta en timme på att få bord och käkade därmed runt 00. Väldigt sent i min smak och jag föredrar faktiskt att inte äta efter 21-22 men men. Jag har aldrig råkat ut för detta förut, att det varit så fullt, men å andra sidan brukar jag ju som sagt hellre gå ut lite tidigare. Sammantaget en väldigt trevlig kväll som följdes upp av en hel natts sömn! Underbart!

Utsikt mot toppen av Malasaña/Gran Via.
Utsikten över Plaza de España. Det var tydligen någon kulturfestival med liveband på torget också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0