Händelserik helg

I fredags så åkte vi ut och kollade in Lees nya skola i Meco och den är riktigt långt ut. Utan trafik så tog det 45 min att köra dit så jag kan bara tänka mig hur långt det kommer att vara med trafik. Jag hoppas att Lee får ett bra schema som är lite flexibelt och kan anpassas lite iaf så att han kan undvika rusningstrafiken.

Efter turen dit åkte vi ut till Campo Real och träffade min gamla kollega som jag bodde hos förra året när jag jobbade på sommarskolan. Vi mötte även upp med några av hans kompisar och de spelade massa musik för oss, inte som spela från en skiva utan de spelade gitarr, flamencotrumma och fiol. Det är alltid kul att gå nånstans med Jocke för man vet aldrig vad som händer men musik är ofta inblandat. Väldigt kul!

Lördagen tillbringades med att laga mat. Vi hade Katharine och Felix över på middag och jag gjorde en caprese till förrätt, cannoli med zucchini, paprika, svamp och krämig tomatsås till huvudrätt och en key lime pie till efterrätt. Allt blev gott men mina cannoliplattor fastnade i varandra när jag blötlade dem så flera stycken gick sönder så tyvärr kunde jag inte använda alla och en del av de andra blev helt enkelt ganska fula. Haha! Men de smakade gott iaf och det är ju det viktigaste. Pajen blev riktigt god men jag är egentligen säker på att jag får äta den för den hade äggulor i krämen ovanpå. Men, men... En gång är ingen gång som de säger.

Efter middagen gick vi ut till en bar i kvarteret och de andra tog ett par drinkar. Riktigt trevlig kväll med gott sällskap! Jag älskar det sociala livet här. Det känns som att det är så lätt att umgås med folk här, men det är väl också för att vi har många bra vänner här nere, mer än vi hade Mcr.

Idag har vi verkligen chillat. Vi kollade färdigt på Vänner vilket innebär att vi plöjt 10 säsonger på typ 4 veckor! Jag har ju inte kollat intensivt utan mest haft det i bakgrunden men ändå. Vi får se vad som blir nästa serie. Nån som har bra tips på serier eller filmer på Netflix?

På promenad i kvarteret igår.
Stora magen! V 34 (33+5).
Den vackra solnedgången igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0