Härlig men obekväm dag

Tack i vare fullmånen så har sovit kass i några nätter och speciellt natten till igår och för övrigt har jag mina vanliga gravidsömnproblem. Lee var tvungen att gå upp tidigt igår för han skulle hämta en kompis till oss på flygplatsen så jag tog tillfället i akt att försöka sova ut lite men det gick sådär. När jag äntligen hade somnat om ringde telefonen och det var Lee som glömt nycklarna till Kaths lägenhet som vår kompis behövde komma in i och jag var vaken igen. Typiskt!

Strax efter lunch kom Felix och vi gick på en 5km promenad i parken och sen tog vi en lunch ute. Vi åt en riktigt god pisto som är typ som en ratatouilli med ett stekt ägg på och bröd till. Den var riktigt god och smakade hemmagjord. Mm.

Efter det så åkte jag in till La Latina och träffade en gammal kollega från Skandinaviska och vi tog en fika. Det var jättekul att ses igen och vi hade mycket att prata om efter tre år!

Också kul att prata svenska. Jag pratar inte alls mycket svenska nuförtiden utan det blir mest när jag skypar med någon hemifrån men här känner jag iaf mycket fler svenskar. I Manchester hade jag inga svenska kompisar alls så där blev det verkligen inte mycket. Som med alla språk är det ju viktigt att prata dem och det gäller ju även ens modersmål när man inte använder det så ofta. Min svenska är konstant influerad av engelska nuförtiden och många gånger kan jag verkligen inte komma ihåg ord på svenska men förhoppningsvis blir det lite bättre nu när jag kommer prata svenska oftare.

Vad som var mindre roligt igår var att jag hade riktigt ont. Ryggont, starkt tryck över livmodern, höfterna och ljumskarna. Inte skönt alls. Jag hoppas att det blir bättre idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0