Full rulle och dålig uppdatering

Shit vad tiden går fort! Helt plötsligt så är det februari imorgon. 


De senaste veckorna har varit så hektiska att jag inte hunnit eller orkat lägga nån tid på bloggen. Jag jobbar lite mer nu än innan för jag har fått ett par extra lektioner/vecka plus att jag börjat hjälpa en kille med två airbnb, så nu börjar jag nästan närma mig halvtid i sysselsättning. Det är mycket fläng dock och jag känner att jag förlorar en del tid på att pendla mellan olika lektioner osv. Jag längtar tills hösten då jag förhoppningsvis kommer att kunna få jobba på en arbetsplats och inte behöva ha några extrajobb eller kunna vara väldigt selektiv med vad isåfall. 

Nu känns det som vi behöver alla pengar vi kan skrapa ihop. Min mammapenning försvinner i maj och Lee får sin sista riktiga lön i juni och efter det kommer vi vara utan lön tills september/oktober. Självklart kommer vi ju söka sommarjobb och Lee ska jobba en del med sin pappa när han är hemma och sen ska vi ju vara i Sverige/England och förhoppningsvis inte förstöra för mycket pengar... Kanske ska kolla upp någon är sugen på att hyra vår lägenhet i augusti. Nån som är på? Personen kan få bra pris! Oavsett så ligger vi nu på sparlåga så att vi kan klara sommaren och sen börja med riktiga jobb och ordentlig inkomst tillsammans för första gången sen vi blev ihop. Under sju år så har vi levt såhär av och till men vi har ju klarat oss och om det har gjort något med oss så är det att vi har blivit grymt bra på att spara och det känns som att vi skulle kunna gå igenom vad som helst tillsammans! 

Utöver allt arbetande har vi också haft fullt upp i den sociala kalendern. Jag har börjat gå ut och gå med K och M en eller två gånger i veckan ofta med efterföljande fika eller middag och i helgen som var blev det middag hos M på fredag kvällen, ett par glas med D och N på lördagen och indisk lunch i Lavapies på söndagen. I helgen ska vi äta middag med en av mina privatelever och hans kille som jag också har blivit kompis med utanför jobbet och sen kanske det blir en god lunch i Lavapies igen på söndag. I söndags när vi gick tog vi typ dagens för €9/€10 beroende på om den var vegetarisk eller ej och då ingick förrätt, huvudrätt med pilauris och naanbröd, efterrätt och dricka. Underbart för oss som älskar indiskt! 

Sötisen växer och frodas. Vid 3-månaderskontrollen vägde han strax över 6 kg och var 61 cm lång. Han har lärt sig att rulla runt, smilar hela tiden och ibland så kommer ett litet skratt! Förra veckan köpte vi en ny vagn till honom som vi ska använda när vi reser i sommar men det dröjer ett par månader innan han kan använda den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0