Om framtiden

Jag och Michael har tagit vår tävling ett steg längre och utökat den till 120 pass istället. Jag har redan gjort två och idag ska vi nog åka till El Pardo utanför stan och gå där. Men vi får se vad vi är sugna på. 


Börjar bli lite uttråkad av ledighet nu. Jag är inte bra på att vara ledig, har alldeles för många myror i brallorna och blir lätt rastlös. Får se hur jag kommer att klara mig fram till sommaren när mammaledigheten tar slut. Nu i januari så kommer jag gå upp nån timme med mina privatlektioner och kanske börja lite smått med annat men vi får se hur det går. Det kanske kommer bli för mycket istället med pendling och matchning med Lees arbetstider.

Den 9:e kan man börja söka tjänster som språklärarassistent till hösten och det har jag tänkt göra. Drömmen är ju såklart att kunna få jobb på skandinaviska skolan igen om det blir nån ledig tjänst men fram tills dess måste jag ju försörja mig och denna typen av tjänst är väldigt bra betald med tanke på att man bara jobbar 16h/vecka. Att jobba deltid när man har en liten kille hade ju varit härligt så vi får se hur det blir.

Tankar på att lägga till specialpedagogik till min utbildning är också lockande men det är 90 p och därmed tre terminer heltid. Vi får se hur tankarna går längre fram. Kanske kan göra 30-60 p om det funkar... Men det blir inte förrän till hösten isåfall eftersom det är för sent att söka nu. Det hade varit väldigt intressant för mig själv för jag vill lära mig mer om det och med det som tillägg skulle jag bli mer eftertraktad när jag söker jobb också. Återstår att se! Man vet aldrig vad som händer här i livet! 

Nu är det dags att gå upp och få mig min frukostsmoothie. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0