Symaskin

Jag har börjat sy igen. Kanske inte ska säga igen för jag har inte gjort det sen jag gick i högstadiet egentligen men jag har iaf börjat nu. När jag tog studenten gav mamma mig en symaskin och jag har tagit med mig den överallt, i alla flyttar utomlands, mamma har alltid använt den men jag har aldrig använt den själv för jag är så oteknisk! När hon var här sist så sydde två nya överdrag till soffan, kuddöverdrag och ett draperi som blev jättebra och sen lämnade hon maskin färdigträdd. Trä en maskin är typ omöjligt för mig. Jag har kollat på hur många tuturials som helst men jag missar alltid nån vända tunt maskinen av nån anledning och kan därmed aldrig få igång maskinjäkeln! 


Nu har jag iaf kommit igång. Förra veckan så sydde jag ett överdrag till skötbädden och idag har jag gjort ett fleeceskydd till min bärsele som kan användas på hösten/ vintern. Jag följde ett mönster jag hittade på nätet men deras version skulle vara med bävernylon på ena sidan och fleece på andra men eftersom det knappt regnar här så gjorde jag min med bara fleece. Den skulle också ha band på utsidan för att fästa den men jag gjorde min med en resår som är lite hårdare. Jag kollade priset på nätet för ett skydd men de skulle kosta 500kr minst så det här blev mycket billigare då jag använde en fleecefilt från IKEA som jag hade hemma och en bit resår som jag också hade redan. Det totala priset oavsett är ca 22 kr, 20 kr för den typen av filt och ca 2 kr för resåren. Inte illa! 






Snygga bilder, fortfarande i pyjamas och i behov av en dusch! Haha! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0