Det ordnar sig alltid

Nu har min mammapenning tagit slut och vi ska nu leva på en inkomst ett par månader och sedan helt utan fast inkomst i ytterligare två månader! Helt galet när man tänker på det men det löser sig alltid på ett eller annat sätt. 


Jag hade en intervju för en språklärarassistenttjänst för några veckor sedan och jag har blivit accepterad så nu väntar jag bara på att se om jag blir utvald till nån skola. I så fall har jag iaf jobb fr.o.m. första oktober utöver privatlektioner och sådär. Lee söker massa jobb nu och hoppas på "riktig" tjänst till hösten men om han inte får någon har han också en språklärarassistenttjänst som väntar då han redan har gjort ett år på en skola. Jobbet som assistent är jättebra för det är ett stipendie så man betalar ingen skatt (vilket jag hellre gjort dock men men), och det är bara 16h/vecka. Så det är lyxigt jobb men man får bara lön 9 månader på ett år vilket betyder att sommaren får man bekosta själv. Jag hade hellre haft en vanlig tjänst. Jag har några trådar ute på andra ställen så vi får se om det blir napp eller inte. Vad som är skönt med 16h är ju att Anthony inte behöver gå på dagis så länge och vi får mer tid med honom så det finns ju många positiva aspekter med en sån tjänst.

Det återstår att se helt enkelt. Jag vet att allt kommer ordna sig men de här veckorna/månaderna innan man vet exakt hur det ordnar sig är alltid så långa... Det känns som man aldrig vet vad som ska hända eller hur man ska lösa allt men vi brukar ju ordna upp det mesta och trots alla flyttar och ändrade planer hit och dit så äger jag inte ens ett kreditkort. Så inga skulder mer än CSN så jag har väl det ändå ganska bra. Skönt! 

Idag var Lee iväg till läkaren med Anthony för jag var tvungen att jobba en stund. Äntligen vägde han mer än 7kg. 7220g och 67.5 cm lång och äntligen mitt på kurvan igen efter att ha legat i nedre kanten i ett par månader. Härliga nyheter! 

Nu till en helg i sparendets tecken. Ska bara vara hemma/gå på promenader och inte göra så mycket. Förra veckan var väldigt händelserik så kan vara skönt att bara chilla lite. Skypa med några vänner och sen bara ta det lugnt. På söndag ska jag hämta upp en kasse med böcker på svenska som tjej som flyttar hem inte vill släpa tillbaka. Jag älskar att göra såna saker! Dels för att jag läst alla mina svenska böcker och jag älskar att läsa men mer än annat så älskar jag att läsa böcker som andra ger mig för då blir det sånt som jag inte vanligtvis läser. 

Lee och Anthony på min födelsedag! Anthony gillar att använda mycket spf 50+ och är därmed likblek! Svårt att veta hur mycket man ska lägga på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0