Så vart man 30!

Jag hatar att börja inlägg med att det var länge sen sist men idag får jag väl göra det! Jag känner att jag har varit så upptagen den senaste tiden så jag har inte haft tid men sen så glömmer jag bort också och tiden bara går...


Förra veckan fyllde jag 30 och det firades i dagarna tre. Dagarna innan jag fyllde år så hade jag magsjuka men det styrde upp sig precis lagom till min födelsedag. Min bästa kompis Louise och hennes man Andrew kom från San Francisco på tisdagen för att fira mig och det var så himla kul. Det är flera år sedan vi sågs sist och även att vi pratar flera gånger i månaden så är det så kul att ses på riktigt, bara trist att jag fortfarande var hängig när de kom. 

Torsdagen vaknade jag iaf och mådde riktigt bra för första gången på fem dagar. Eftersom min matlust var tillbaka ordentligt så lagade jag en köttfärssås och spagetti till lunch lagom tills att de kom. När de anlände knaackade de på dörren och jag fick komma ut och få min födelsedagspresent: 30 flaskor vin och cider av blandade sorter! Efter lunchen promenerade vi in till stan, gick till Plaza Mayor, åt tapas och drack sangria och vin och sen mötte Lee upp oss efter jobbet. Han kom med produkter från Lush och hemma väntade en bukett med tulpaner och ett gott rött vin. Största presenten anlände idag och det var Kents senaste skiva på vinyl! Grymt bra present! Efter att ha bytt om och fixat oss lite gick vi till ett av mina favorit steakhouse och käkade en god middag. 

Fredagen tog vi det lugnt, både Louise och Lee var dåliga med magsjuka (jag hade kanske smittat dem?!) men på kvällen var iaf Louise ok. Jag hade ordnat en vinprovning hos en kompis och bjudit in några av mina favoriter här i Madrid och det blev en riktigt kul kväll och jag var barnfri för Lee stannade hemma med Anthony eftersom han inte var så pigg. Vi gick på min favorittakterass efteråt och sen till Takoaway som sig bör!  

Lördagen så åkte jag, Lee, Anthony, Katy och hennes mamma på tredje dagens firande till Campo Real. Där bor min gamla kollega som är musiker och han och hans Flamenco Fusion band hade konsert och vi åt en helt underbar middag. Det var grymt bra men vi lämnade halvvägs genom konserten då klockan redan var 00 och vi var trötta. Men helt sjukt bra och vi kommer förhoppningsvis höra mer från dem nästa år. Jag älskar Campo Real och restaurangen vi åt på "La Noguera". Sen jag bodde där under sommarskolan för några år sen så känner jag igen all personal och det är lite som att komma hem. Alltid trevligt! 

I söndags åt vi picknick i Casa de Campo som en sista grej innan Louise och Andrew åkte hem på kvällen. Tråkigt att de lämnade men den här gången dröjer det inte så länge innan vi ses igen då vi båda är hemma i juli och då ska vi dessutom ha vinkväll med Camilla och Therese också! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0