Cyklade till Halmstad igår.

Ja, ibland får jag underbara idéer. Någon gång i maj började jag att prata om Vättern Rundan. Självklart, så var det inte aktuellt med Den Rundan utan mer en tre eller fyra dagars tur. Det var dock ingen som ville följa med men Lollo var på när jag frågade henne. Jag har varit ganska inställd på det här länge och jag investerade i en ny fin cykel för dyra pengar för detta ändamål. Det blev dock lite ändringar i planerna då Lollo åkte hem förra veckan istället för nästa. Så jag började tänka: åka själv? Nej. Vill nån annan hänga med? Knappast. Någon annan tur då? Ja, varför inte cykla till Halmstad!

Så igår morse kl 8.36 åkte jag ifrån Smålandsstenar och det blåste. Det tog mig 50 min att cykla 1,5 mil och jag inåg att 12 blir nog svårt att hinna till. Efter vägen så åkade vindmotståndet hela tiden och det blev antalet pauser. Stannade två gånger och åt banan och drack vatten och sedan blev det en varmkorv i Oskarsström. Så vid ca 13 kom jag fram till Carro vid högskole trakten och och pustade ut. Så ca 4,5 h tog det att cykla, om man räknade bort pauserna då, 7 mil. Mycket jobbigare än jag kom ihåg.Jag cyklade runt Vättern när jag var sådär 12-13 år men jag kom inte alls ihåg att det var jobbigt då. Nu har jag visserligen ingen träningvärk (my workout has paid off) men mina knän är stela som en 80-årings!

Planen var att jag skulle cykla hem idag också, men jag var inte riktigt sugen så jag bestämde mig för att ta tåget. När jag ca 11.45 ska dra från Carro, cykla då alltså, upptäcker jag att jag har fått punka. Schasse! Så jag fick halvspringa med cykeln för att hinna med tåget men jag lyckades. Typiskt dock! Men nu har jag ju en bra anledning till varför jag inte borde cykla mer den här veckan!

Försökte att ta en fin bild på cykeln nu men Patrik har tagit bort däcket för lagning; så den såg inte så cool ut. Men det får bli en annan gång.

Allt om cykling för nu.

Kommentarer
Postat av: Camilla

du är grym!! så jävla bäst är du!!

2008-08-14 @ 21:33:09
URL: http://millamirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0