Ensamhet

Vad är ensamhet? Jag undrar hur kan jan känna mig ensam när man har så många vänner, när jag har pojkvän och en stor familj? Idag är sådan dag då jag känner mig ensammast i Sverige. Hela jag känner mig tom, jag vet inte om jag vill se framåt eller om jag vill minnas det gamla, eller om jag vill vara i nuet. På ett sätt vill jag bara att tiden ska stanna lite så att jag hinner andas, stanna upp, tänka till. Jag vill bara sitta i min soffa själv, lyssna min musik, för alltid. Inget ansvar. Ibland vill jag bara känna mig själv, den sortens ensamhet är en skön känsla samtidigt som det är den värsta känslan jag vet. Det är en frihet men samtidigt ett fängelse. Ensamhet är egentligen den värsta känsla jag vet, ensamheten har gjort mig så illa när jag var yngre, den har gjort mig så tom. Idag gör den att jag känner mig helt tom. Genomskinlig.


Den osynliga mannen

Fyll mig med luft igen
Gör mig synlig
Du får gärna avsky mig
om det gör mig tydlig igen

Om du vill visa dig igen
Om du vill komma hit igen
Om du vill röra mig igen
Så måste jag vara i färg

Fyll mig med vatten min vän
men håll mig flytande
Jag låter dig avsky mig
Det gör mig tydlig igen

Om du vill visa dig igen
Om du vill komma hit igen
Om du vill röra mig igen
Så måste jag vara i färg


Text: J. Berg
Musik: J. Berg
Skiva: Kent

Kommentarer
Postat av: Anna

Varför känner du dig ensam /tom?

Är det kanske bara ett typiskt läge såhär vid årsskiftet? Man ser tillbaka och minns, undrar om det blir som man önskar med framtiden och samtidigt försöker man lära sig att leva i nuet...



Kram Anna

2008-12-26 @ 17:01:43
URL: http://annabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0