Un fin de semana en Madrid, España

Japp, för att fira min underbara födelsedag med sol för en gångs skull; så bokade jag med hopp en resa för två i januari. Tanken var ju god aif.
Fredag kväll åker vi från ett vart och soligt Sverige, tre timmar och sedan var vi framme i Madrid och kl var 1. Detta gjorde att vi inte riktigt kunde utröna hur vädret var, prognosen "regn hela helgen" lät inte för rolig, men duggade ju faktiskt inte ens dugg på rutan. Jag var iaf ganska hoppfull, även när jag vaknade dagen efter på morgonen. När jag kollade ut genom rutan såg det bra ut; blev dock negativt överraskad när jag öppnade för att vädra lite och jag hörde regndropparna slå mot taket. Så hela dagen ägnades åt shopping; vilket i och för sig inte var så illa. Eftermiddagen förgylldes med en kanna sangria att dela på och kvällen med en intressant jättefilé med tonfisk.
Söndagen började bättre, sol och värme mötte oss i dörren och vi traskade in till stan istället för att ta taxi den korta sträckan som vi gjort tidigare. Vi tog lite sidovägar när vi närmade oss "Puerto del Sol", och snart såg jag en skylt med churros; finns det något bättre sätt att börja sin födelsedag! När vi satt där på uteserveringen, kom återigen det härliga regnet och inte heller födelsedagen det här året var regnfri. Typiskt. Den här gången var det dock bara en skur och vi klarde oss bra, och turen fortsatte till "Plaza Mayor" där vi fick lite finkultur eftersom de dansade flamenco på en scen där. Efter detta blev det ytterligare shopping och en runda hem för att förbereda oss inför kvällen. Kvällen toppades med underbart god tapas och ännu mer sangria.
Måndagen mindre rolig....flyresan var väldigt dryg eftersom människorna bakom oss pratade väldigt högt och irriterande om saker som kändes mindre intellektuellt hela vägen. Det är ju inte som att man kan gå därifrån om man lir störd; så tre timmar blev väldigt långa.......

För övrigt än lyckad helg.

Nehe, jag börjar jobba om 13 minuter och Patrik tog bilen.......måste sticka!

ps. bilder kommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0