Dag 5: tankar

Sitter i skolan nu och idag känns det inte alls så jobbigt; kanske är det för att jag vet att jag kommer äta imorgon. Tänkte på en sak som min klasskompis sa till mig för en stund sen: "Vilket i-lands problem det är att en människa knappt klarar att vara utan mat i fem dagar". Egentligen alltså, tänk på alla de människor som lever i stort sett ingen ting hela tiden, och som kanske inte ens har tillgång till vatten? Och jag tänker på hur många människor det är som frågar mig hur jag klarar att fasta. Många säger att de skulle aldrig klara det och det känns som ett skämt om man ska jämföra med människor som har det sämre ställt. Ibland känns det verkligen fånigt att klaga alltså, nästan patetiskt men ändå gör man det! Ibland funderar jag verkligen på hur vi människor fungerar.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag pratade med louise igår och hon ville sätta i extensions oxå. men antingen om ni kommer på fredagen eller på lördag förmiddag så jag hinner med er båda. mig spelar ingen roll ni kan väl prata ihop er. Affärerna i stan ha nog öppet till kl.4 och på överby till kl.5. Det kommer ju ta en hel dag att fixa er båda menar jag men ni kan bestämma.. =) puss puss

2009-03-05 @ 09:53:44
URL: http://millamirakel.blogg.se/
Postat av: Anonym

kloka tankar min käre vän. på fredag så ska jag o ida på bio i halmstad.... du far gärna hänga på fast vi har redan bokat biljetter. så det bli nog iaf lite dumt med översovandet på freitag men hursomhelst tycker jag att vi kär relativt tidigt på samstag. typ vid tio kanske? ja vi ringer ju varann förstås o snackar...

2009-03-05 @ 16:52:21
URL: http://louisewernvik.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är helt klart att vi i i-länder ser på möjligheten att äta oss mätta varje dag som en självklarhet, utan minsta känsla för hur en väldigt stor del av världens befolkning lever.

Vi har inte särskilt mycket att klaga på egentligen.

Men just för att vi är så vana vid ett liv i ganska stort överflöd så tänker vi många tankar som de du beskrev. "Miljöskada", kanske...

Ses imorgon för lite lyx!

Kram Anna

2009-03-05 @ 17:59:20
URL: http://annabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0