Party ikväll!

Ikväll ska vi ha lägenhetsfest  här i vår våning. Ska bli intressant. Min fransyska har bjudit in caa 20 personer och jag typ 7 kanske. Men det kan nog bli ganska livat, jag är bara glad över att det finns 140 kvadrat att röra sig på! Hoppas att grannarna inte kommer att klaga för mycket, kanske inte skulle vara så positivt!

Annars så händer inte så mycket denna helgen, igår käkade jag, Lovisa occh Lasse middag och sen gick vi ut. Vi skulle träffa Lovisas spanska kompisar på stan och ta något att dricka, men eftersom vi är Spanien och jag börjar ana att folket här är än snålare än smålänningar så var det självklart botellión. Det intressanta är att de här killarna/tjejerna som vi mötte upp stod i en gränd på den största bargatan och drack medhavd sprit istället för att handla på barerna...Jag förstår mig inte på det: 1) man måste släpa med sig dricka vilket ganska jobbigt, dels tar de även med sig is och grejer, väger en massa. 2) man kan ju inte sitta ner eftersom man inte tillhör någon av alla de uteserveringar som finns. 3) skittråkigt att komma dit och tro att man ska sitta ner och dricka när man egentligen ska få hänga i gränd och dricka något alls! 4) har man dessutom nya stövlar med 10 cm klack hade det varit mycket mer bekvämt att sitta ner!! 5) det kostar inte ens mycket att köpa dricka på barerna ca 1,5 euro för ett glas vin eller en öl; hur snåla är de egentligen? Och det här var inte bara studenter utan även folk som jobbar! Helt otroligt!Spanjorer har verkligen mycket konstiga saker för sig!

Imorgon ska dagen bli tillägnad städning, plugg och pyssel med kort. Sedan på måndag ska vi åka till Cádiz och sola och bada, det ska bli trevligt!

Nästa helg kanske vi ska åka till Lissabon och helgen efter det Marocko så det är mycket på gång nu. Tur att mitt stipendie kommer in på onsdag eller nåt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0