Mitt tillfälliga liv i Spanien

Efter ytterligare några dagar här så börjar jag känna mig hemma. Jag är inte längre totalt förvirrad när jag går utanför dörren som de första dagarna, jag måste dock skylla på vägarbetena för det är dem som förvirrar! Jag har även mer kolla på vart saker ligger inne i centrum, och jag har lärt mig vart man än är så kan man alltid hitta floden och därifrån är det bara att räkna broar fram tills sin egen!

Jag trivs riktigt bra med mitt rum och med mina rumskompisar. Alla är jättetrevliga och och vi kommer bra överens. Vi har lagat mat ihop nästan varje dag och vi drar in till stan ihop eller iväg på andra äventyr. T.ex igår åkte vi till Carrefour som är en jättebutik med typ allt inom mat och hem, typ som Ica Maxi fast dubbelt så stort. Vi gick till stationen kl 13.30 och jag vet inte riktigt när vi var framme men vi var inte hemma förrän kl 17.30. Allt tar sin lilla tid här. Igår satte vi oss också ner och gjorde ett städschema för lägenheten så det blir städning varje söndag. Alltså kan man inte vara för bakis! Och idag har vi suttit och gjort listor med olika ord som kan vara bra att kunna; frukter, grönsaker, djur, färger, saker i hemmet, fasta uttryck etc. dessa ska vi sätta på vardagsrumsväggen så att man kan gå dit och befästa lite kunskaper! Kvällen ska avrundas med tysk mat idag eftersom det är valdag i Tyskland. Så lite tysk-afton blir det!

Imorgon börjar mina lektioner och det verkar på schemat som att jag inte kommer att ha lektioner mer än på måndag, tisdag och onsdag, alltså långhelg varje vecka! Det är ju jättebra om någon vill hälsa på över helgen! Keep that in mind fellows! Som det verkar är mitt schema mycket bra men vi får väl se om det blir några ändringar.

Det enda som känns jobbigt nu är att jag saknar Patrik, men vi kommer ju att ses snart igen och då ska jag åka upp till Madrid och möta honom med helvetes bussturen som tog 7,5 h förra gången! Men och andra sidan kommer det bli några nätter på hotell och det är man ju inte så bortskämd med! ;)

Jag ska lägga upp bilderna från resan på Facebook snart! Ska bara sortera fram vilka jag ska ladda upp. Och orka, men imorgon blir det nog tror jag.

Hasta luego


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0