Svensk helg med sota valpar!

Denna helgen har vi inte gjort mycket, blev daligt med sightseeing igar ocksa. I fredags skulle vi ga ut och ata men vi kakade hemma istallet och drack lite och kollade pa nagra olika serier. Sen i lordags sa skulle vi ga ut men vi bestamde for att laga " Spicy Southern Fried Chicken" istallet, as gott. Det blev en runda pa stan under dagen, Lee behovde nya skor och jag solbrillor sa drog in och kollade lite butiker. Vi handlade en klanning, ett par brillor, en sjal och tre par kalsonger for typ 16 euro pa H&M: vem alskar inte rean liksom?!

Efter det var vi inne pa en Lefties dar Lee hittade ett par dojjor och sen bestamde vi oss for att ta en paus med lite fika. Pa vagen darifran sag vi svenska flaggor och var tvugna att kolla in var det var och vi hittade en svensk godisbutik! Exakt samma godis som hemma fast farskt vilket inte alltid ar fallet hemma! De hade sakert over 100 sorter att valja pa! Riktigt najs forutom priset! Men jag fick 10% rabatt for att jag var svensk, det var ju snallt av dem. Personalen var dock spansk men de sa att det fanns svenskar som jobbar dar...Nasta gang kanske!



Sa svensk: H&M kasse och utanfor en svensk butik! :) Skarfen pa bilden ar den nya och likasa brillorna!



Idag drog vi till "Las Suertes" for att ga pa kopcentret de har dar och IKEA. Jag blev jatteledsen nar jag kom fram till maten och de bara hade pommes med kottbullarna! POMMES? Va fan?! Det later ju asackligt...Sa jag tog en lax istallet och den var helt ok men det var ju inte det jag hade forvantat mig... Efter detta var vi inne i zoo-butiken med hundvalparna igen. De borde ha detta i Sverige ocksa, helt fantastiska sma liv! De hade ocksa fatt in illrar denna gangen, de ar tydligen valdigt populara har i Spanien. Varfor? De stinker ju, men jag antar att personalen inte sager det innan de saljer dem!

Efter zoo-butiken lyckades jag att kopa lite solkram da jag brande mig forra veckan... och en klanning pa en annan butik. Sa nu ar budgeten pa sparlaga tills Lee's mamma och syster kommer pa torsdag!



En av illrarna: ganska sot att kolla pa avne om de stinker. Jag kommer ihag nar min storebror Bjorn brukade ha tva stycken och usch vad de luktade! De var ganska ilskna ocksa, inte sarskilt sociala varelser!



Jattesot, Shai par tror jag den hette. Liten och knubbig var den iaf: precis som Ludde nar vi hamtade honom! :)



To die for! Alla tre, jag, Lee och Lea sa att vi ville ta med den hem, men vi kom fram till att vi nog bara skulle ha rad med en av labbrattorna som kostade 2,5 euro. :)

Nehe, dags att sitta med lite planering infor veckan, ska avne hinna med att laga kvallsmat med min fransyska, hjalpa att ratta ett arbete pa engelska och prata med Bjorn dar hemma. Ganska spackat som vanlig med andra ord!

Ha det bast!

Kommentarer
Postat av: Anna

Har de verkligen hundvalpar till salu så i affären? Det skulle inte gillas i Sverige...

(De där söta hundarna heter shar pei.)



Gott med godis, men hemskt dyrt!!



Kram Anna



2012-03-04 @ 21:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0