Besok fran England imorgon!

Jag hade den varsta dagen i mitt liv igar, iaf karriarsmassigt! De ringde fran jobbet och fragade om jag kunde vicka. Jag sa ja for de hade ingen annan, aven att jag egentligen hade behovt sitta med lite planering. Jag akte i god tid till Moncloa dar jag skulle ta en buss till arbetsplatsen som ligger typ ute i Las Rozas dar Lee jobbar, pa vag upp i bergen utanfor stan. Val i Moncloa sa tog de inte kort pa bussen, sa jag gick till bankomat och mitt kort funkade inte, vet inte varfor, och jag hade inte tillrackligt med kontanter pa mig for att aka dit! Jag ringde min chef och fragade om de kunde fa tag pa nagon annan men hon sa typ "nej, du maste aka!". Kul jul! Sa jag fick tag pa Lee som fick ta taget in till stan och mota upp mig pa en annan station for att ge mig pengar och sen fick jag ta metron tillbaka till Moncloa for att sen ta bussen ut till detta stallet som jag inte ens hade namnet pa busshallplatsen till. Summan av kardemumman sa kom jag dit 30 min for sent aven att jag tog mig dit sa fort jag kunde! Jag antar att min chef inte kommer att vara jattenojd, inte jag heller for den delen. Men det ar ju sant som hander ibland. Vad kan jag gora at det? Vi far se vad de sager sen nar jag ska till kontoret for att hamta ett par bocker till en av mina kurser. Suck!

Hade aven problem med min grupp med 8,9-aringar haromdagen da de tycker att vi leker for mycket. Nar jag pratade med min chef efterat sa kom det fram att till mig hade de sagt: malet med gruppen ar att anvanda bockerna och prata sa mycket som mojligt. Men forladrarna till barnen hade sagt: fa barnen att prata sa mycket som mojligt genom lekar. Jippi!! Fantastiskt med misskommunikation som bara skapar missnoje! Men de sa ocksa att vissa av forldrarna tycker att vi mestadels ska anvanda bockerna: balansera det den som kan?! Aterigen suck!

Jag tror att jag ska soka jobb nagon annanstans nasta termin aven om de har sagt att jag far jobb dar om jag vill men jag vet inte om jag tycker det ar vart det alltsa. Jag har hellre mindre betalt och jobbar nanstans dar man far ha sitt eget klassrum, och vara pa samma stalle istallet for att dra runt over hela stan.... Men vi far val se.

Jag ser iaf fram emot morgondagen. Forst ska jag ha mina jatteduktiga elever, tre timmar i rad med tre syskon hemma i deras laganhet. Det kommer att bli roligt! Efter det ska jag mota upp Lee, Gill, Danni och Lewey inne i stan for att ga och kaka och ta ett par ol pa "El Tigre". Billigt och bra!! :) Gill och Danni kommer ganska tidigt imorgon dock, och bade Lee och jag jobbar sa de far vanta pa flygplatsen ett tag, men Lee slutar runt 17 iaf sa han kan val ta sig dit tills kl 18. Avstanden i den har stan alltsa!!

Jag har pratat lite med en svensk tjej genom ett forum for svenskar, och hon letar lagenhet just nu. Kanske, kanske kommer hon att flytta in i rummet som Lucía hade innan. Blir spannande! Och aven om hon hamnar nagon annanstans ska vi iaf traffas upp och ta ett par ol nan dag! Det ska bli kul!

Nehe, dags att satta sig med planering. Om nagon kanner sig jattteduktig pa bra pedagogiska lekar far ni garna hora av er. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0