Harlig helg: pa riktigt!

Igar kom Nadine hit och jag lagade ugnsrostade rotfrukter med vitlok och persilja, vitloksmarinerad lovbiff och rodvinssas. Och till det drack vi lagom mycket vin och stannade uppe till 4. Mycket trevlig kvall!
 
 
Vi har haft en jattemysig dag idag ocksa. Jag borjade med att baka mina goda chokladmuffins med banan och vit choklad inuti. Efter frukost och lite fika bestamde vi oss for att ga pa en promenad i Retiro-parken. Som i stort sett varje dag var det sa klart en demonstration i Sol som vi fastnade i och vi kom knappt ut. Idag handlade det om att man inte ska privatisera sjukvarden. Nar vi till slut lyckats med att trycka oss ut gick vi ner till Paseo de Prado och passerade da Plaza de Neptuno som ar ett av de stallen som blev varst drabbat under onsdagens strejk men det kunde man inte se nanting av nu. Vi passerade ocksa en kyrka som vi passade pa att ga in i men den var ganska alldaglig pa insidan sa det var inte sa mycket att se. Sedan kom vi antligen fram till Retiro dar vi traskade runt ganska lange och kollade pa ander och sag ekorrar och testade pa pensionars-gymmen. Mysigt! Jag anvande min Runkeeper nar vi gick sa jag kunde kolla hur langt vi gatt och det totalt 7.45 km pa 2,5 h: vi stressade verkligen inte...
 

Och nu i eftermiddag har vi fikat lite mer pa mina muffins, och sa har vi atit arepas med avokado/tomat/loksallad och sweetchili-marinerad kalkon. Mmmm. Det kan jag rekommendera. Nu sitter vi bara och sloar och ska kolla nan film innan det ar laggdags. Jag kanner inte for att jobba tills 10.30-21 imorgon... Men, men: that's life!
 
 
Fin bild pa mig och Lee som Nadine tog idag pa var promenad. Har ar det verkligen host fortfarande! Mysigt!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0