Jag borjar battra mig!

Antligen har jag borjat motionera lite igen. Efter spy-sjukan haromveckan sa gick jag ner ett par kilon sa nu har jag forsokt att halla dem borta (det enda positiva med den helgen). Sa haromdagen sprang jag ju min ynka 1.8 km och kande mig jattenojd tills jag hade traningsvark i tva dagar efterat. Later klent jag vet, men jag ar verkligen ingen langdistans-lopare. For mig ar det ofattbart att nagon kan ge sig pa ett maraton! Ar de galna eller?!
 
Och for den delen, jag maste ocksa erkanna att jag hatar att springa. Speciellt utomhus. Pa nagot satt ar det goare att springa pa lopband tycker jag. Men inte ens nar jag i langa perioder tranat och sprungit lopband flera ganger i veckan har jag lyckats springa mer an typ 6-7 km. Jag ar helt enkelt kass pa det. Andra tider var det nar man fick springa explosivt som 60 eller 100 m nar man var i tonaren. DET VAR KUL!
 
I onsdags fortsatte jag nyttighetrna med en promenad till jobbet. Ska nog forsoka gora det oftare nar jag har tid och mojlighet faktiskt. Jag mar sa mycket battre nar jag ror pa mig bade fysiskt och psykiskt. Jag sag ett roligt memo pa fb haromdagen dar det stod: "I feel so bad after that workout yesterday: said no one EVER!!" Ganska roligt tyckte jag och valdigt sant.
 
Idag bestamde jag mig for att forsoka mig pa ytterligare en lopartur ner till Mercadona for att handla. 2,2 km pa 11.53 min blev det. Gott! Det ar lite trassligt att springa i stan med rodljus, bussar och manniskor overallt dock. Ska nog forsoka att halla mig till parkerna hardanefter (ar det sa man skriver?) Jag har blivit otroligt dalig pa att skriva pa svenska pa sistone...sa det ar nog bast att jag forsoker halla bloggandet levande nu! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0