Proof of address

Det här landet älskar att dokumentera papper med ens namn och adress på. För att kunna ansöka om diverse saker måste en kunna uppvisa att en bor sin adress. Igår gick jag 10km till en skola som samarbetar med den där jag ska börja jobba på, detta efter att jag redan tagit en morgonpromenad på 6km. När jag kom dit skulle jag göra en DBS check som är ett utdrag från polisregistret eller jag skulle fylla i allt för att ansöka om det men sen kan det ta ett par veckor innan den är klar. Men när jag är där så säger de att jag inte har tillräckligt med papper med mig för de behöver bevis på att jag bor där jag bor. De är verkligen besatta av det i det här landet. Eftersom jag inte hade mer med mig så kunde de inte göra kontrollen och jag fick gå hem och försöka fundera på hur jag skulle få officiella dokument skickade till min adress. Jag bestämde mig för att sätta elbolagskontraktet på mig och pratade med dem en lång stund och försökte sen komma på fler sätt.

När jag vaknade idag så tänkte jag dock att jag måste läsa mer om detta för det kändes löjligt så jag googlade och hittade ett loophole. Därefter mejlade jag skolan och idag fick jag komma in och fixa den tack vare att jag kunde använda mitt körkort (tacka guden för EU). Så nu är den ivägskickad och har jag tur så kanske jag kan börja jobba innan september är slut iaf. 😜

Nu ska vi äta lite ost och kex och imorgon går sista flyttlasset! 


Mys med ljus och vin för mig och öl för Lee. 


Kommentarer
Postat av: Nadine

Åh så mysigt ni ser ut att ha det! Det är verkligen så roligt att läsa din blogg igen! Grattis till ditt nya jobb btw! Hur känns det att vara tillbaka i England? Jag bor fortfarande i Stockholm och har börjat plugga Lingvistik på Stockholms Universitet nu. Känns jätteroligt att få vara student igen. Om du har tid så kan vi väll skypa ikväll? Kramar Nadine

Svar: Vad kul och spännande! Jag älskar lingvistik! 😊

Det är faktiskt jättekul att vara tillbaka England. Känns mycket bättre än jag förväntade mig!

Jag skypar jättegärna nån dag! Skicka mig ett meddelande på Fb så loggar jag in. Jag kan troligtvis vilken dag som helst denna veckan förutom fredag när vi ska på Florence. Kanske redan ikväll?! Kramar
Backhouse

2015-09-13 @ 08:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0