I väntan på mat

Lee lagar lax och potatismos och jag ligger på soffan, bra fördelning tycker jag. Ibland slinker det ner nån fisk och det känns helt ok. Kommer nog aldrig att vara helt slavisk med att äta vegetariskt på samma sätt som jag aldrig skulle kunna hålla en diet! Det som känns viktigast för mig är att göra aktiva val och mestadels äta vegetariskt, på samma sätt som jag slutat dricka mjölk och jag har dragit ner på mitt äggintag. Vi har också börjat köpa mycket mer ekologiskt vilket känns bra. Med tanke på den mängd med frukt och grönt jag får i mig under dag så skulle det bli en massa kemikalier annars. En kompis och jag pratade om att vara vegetarian/vegan häromdagen och hon sa något som jag tyckte var bra: det är inte viktigt att sätta  en etikett på sig själv för det är bara begränsande. Mycket sant! 

Imorgon är första lediga dagen och jag ska upp tidigt för att hämta mitt pass. Jag ska kanske ge mig på att göra choklad- och bananmuffins imorgon också för vi har några ledsna bananer. Jag har inte gjort på flera år så det är väl dags! 



Status idag förresten: mycket bättre. Det verkar som att förkylningen uteblev, skööööönt! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0