Britterna röstade ut

Jag är chockad idag. Jag trodde faktiskt att britterna skulle stanna kvar men tydligen så blev det inte fallet. I vanliga fall så hade jag inte brytt mig så mycket eftersom jag antagligen känt att det inte påverkar mig så mycket men nu har vi inte aning om vad som ska hända. 

Kommer Lee behöva arbetstillstånd eftersom han inte är EU-medborgare? Kommer våra engelska sparpengar droppa i och med att pundet sjunker eller kommer den gå upp igen? Kommer det att bli svårare att resa/flytta igen? Om vi måste välja mellan engelskt eller svenskt medborgarskap för barnet så kommer vi behöva ta engelskt istället för svenskt eftersom det kanske kommer bli många begränsningar annars. 

Väldigt mycket att tänka på. Jag känner mig ganska orolig faktiskt, vilket är tvärtemot min vanliga inställning, men det vi får väl se med tiden. Jag tror inte att allt kommer att hända på en gång utan det kommer nog ta sin tid och har vi tur kommer det kanske inte påverka oss så mycket som vi tror nu. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0