Fast i trafiken

Imorse bestämde jag mig för att ta bussen denna veckan istället för att cykla eftersom det regnade och ska göra det hela veckan och för att jag ska till barnmorskan imorgon och behöver kunna ta mig till jobbet snabbt. 

Nu undrar jag dock hur snabbt det kommer att gå! Jag sitter fast utanför Piccadilly som är stora tågstationen och har flyttat mig 200 m på typ 15 min. Såg på nyheterna imorse att de har stängt Mancunian way som är största ringleden i stan och den ska vara stängd i två dagar för inspektion. Anledningen till denna inspektionen är att i augusti så uppstod ett rejält slukhål mitt i vägbanan och nu efter ca 9 månader börjar de bli klara med reperationen. Jag blir alltid förvånad över hur sjukt mycket trafik det är i det här landet och alla kör bil eftersom att kollektivtrafiken är så långsam, många gånger otillgänglig och framförallt sjukt dyr om man jämför med många andra länder. 

Med tanke på hur stilla det står så kommer jag att bli sen till jobbet även att jag gick hemifrån en timme innan jag börjar och att det bara är sex km dit. Jag börjar ångra att jag inte tog cykeln... 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0