Spara pengar...

Tänkte jag skulle spara lite pengar denna veckan och ta cykeln istället för bussen men vädret är fruktansvärt med spöregn och därför vann bussen. Det är ju bra att spara pengar och att få motion men om jag skulle cyklat idag så hade jag blivit genomblött och antagligen också förkyld. 

För övrigt är vi på ett tajt sparschema just nu eftersom vi inte vet om jag kommer att få jobb på en gång, kanske blir det inte förrän bebisen har varit hemma några månader, och Lee börjar inte förrän i början av oktober. Men det löser sig! Det finns alltid privatlektioner och jag funderar på att överväga översättning ett tag även att jag inte tycker det är så kul. Ett jobb är ett jobb dock. 

Vi försöker även att sälja de få grejerna vi har köpt här men det går lite trögt. Hemma i Sverige var det smidigt förra året för det finns så många aktiva Facebook-grupper men här är det inte lika populärt med second hand generellt och grupperna står helt stilla. Men vi blir väl av med grejerna förr eller senare, annars får vi skänka det till någon second hand butik i närheten. 

Takräcket vi köpte igår verkar funka iaf! Ett problem mindre. Nu måste vi bara byta lås på boxen eftersom Lees pappa förvarat extranyckeln i boxen. Jag skrattade när jag hörde det igår! Det känns som det finns bättre ställen att förvara extranyckeln på. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0