Känner mig risig

Vi var ju lediga från jobbet pga av första maj i måndags så jag tänkte att det blir ju skön, lugn start på veckan. Men redan på måndagen kände jag att jag kanske hade en UVI igen men då var vårdcentralen stängd så jag kunde inte göra så mycket. Natten mellan måndag och tisdag sov jag jättedåligt och hade hugg i lägre magpartiet och på morgonen så bokade jag tid på vårdcentralen tills att jag kom tillbaka från jobbet. Det visade sig att jag hade UVI igen och jag fick antibiotika igen, andra gången på mindre än en månad. På onsdag gick jag till jobbet iaf för jag kände mig lite bättre men på förmiddagen började jag må illa och vid lunch gick jag hem och sov i tre timmar. Jag hade ont i huvudet, feber och kände mig allmänt risig så nu är jag fortfarande hemma. Jag hoppas att jag blir bra till måndagen iaf. 

Först så trodde jag att det var UVIn som gjorde att jag kände mig så dålig men nu tror jag att jag bara rykt på en rejäl förkylning igen samtidigt som infektionen. Allt på en gång: huvudvärk, halvfebrig, ont i halsen och täppt näsa. Underbart! 

För att toppa det hela så ska det vara jättefint väder i helgen och jag kommer att behöva ligga inne. Men å andra sidan är vi lite panka innan löning på fredag så det kanske är lika bra att jag inte kan göra något!


Prognos: Blek och risig... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0