FÄRDIG!

Äntligen färdigmed min underbara hemtenta om den underbara boken "Días del Arenal" av Soledad Puértolas. Är det någon annan jag som läst denna bok? Mycket intressant, på riktigt, ingen sarkasm, men inte kul att läsa första skönlitterära boken någonsin på spanska på ca 1 vecka. Det underbara fortsätter med "La Familia de Pascal Duarte", som jag antar att många har hört talas om, som är från 1700/1800-talet, nåt sånt, och som folk säger är jättesvår på svenska! Vad är den då på spanska? Och med en vecka på mig att läsa känner jag mig en aning stressad. Det bästa är att jag är borta hela helgen, jobbar hela dagen på måndag, är det nån mer än jag som ser omöjligheten i den här uppgiften? Men det löser sig alltid på ett eller annat sätt, men det kommer att gå åt mycket energidryck!

För att hinna med denna underbara hemtentan, ingen sarkasm alls, så har jag idag varit tvungen att gå upp kl. 5 och plugga och därmed skolka från dagens lektion, för att jag skulle hinna skriva eftersom jag ska jobba i eftermiddag. Jag tror jag är missbrukare; av jobb; av pengar! Fast det kanske inte är det största problemet, kanske skulle jag lära mig att säga nej! Är ganska dålig på det måste jag säga! It' about time! jaja, senare bekymmer!

Nu ska jag gå och sova lite eftersom jag blev färdig i så pass god tid ändå! So long fellows!

Lyssna in denna låten: http://www.youtube.com/watch?v=H3duCIFbA5k
- lovely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0