Vad är detta för nåt land??

Fick ett midre roligt samtal idag!! Mamma ringde och sa att csn vill att jag ska betala tillbaka mitt bidrag eftersom jag har haft för hög inkomst!! Vad???? Vad är det för nåt skit-land när man inte kan man få lite belöning för att man är en driftig student??!! Jag är så förbannad!! Det finns folk som sitter i deras jäkla soffor, som inte går på lektioner eller seminarier eller tentor, som bara suger ut systemet men som ändå lyckas med att få csn i flera terminer med hjälp av dispans. Men jag som gått på alla lektioner, alla tentor och alla seminarier och ändå lyckats jobba så mycket att jag har passerat den magiska gränsen på 52500 kr/termin men ändå klarat alla mina studier såhär långt med VG i större delen av mina kurser, ska behöva betala tillbaka??!!! Vad fan är det för nåt land?? Ska de inte vara lyckliga över att det finns driftiga människor i det här landet?? Jag borde banne mig få mer pengar!!

Ska bli så jävla skönt att åka härifrån på torsdag och inte komma tillbaka förrän till hösten!! Tack Sverige!! Underbart land!! Inte konstigt att folk tar första bästa plan härifrån!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Allvarligt, det var det jävligaste jag har hört på länge...!!!!!!!!!!!!!!!



Vad är det för fel på det där CSN egentligen?? :(



2010-04-06 @ 20:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0