Jobb på G?!

Först och främst måste jag berätta att jag gjorde min intervju i fredags förra veckan och i måndags horde de av sig och sa att  jag har gått vidare till att göra en utbildning med företaget i januari/februari nästa år! Utbildningen pågår under två veckor och under tiden blir man bedömd och om man får bra betyg är man garanterad jobb i Madrid! Lee ska åka och göra samma utbildning den 21 november, så har vi tur kanske vi båda kommer att jobba med samma sak även att vi inte kommer att jobba tillsammans. Jobbet är att lära ut talad engelska till företagsledningar och säljare på spanska företag i Madrid, bl.a Orange som är bolag som Vodafone i Sverige (tror jag!). Jag tror att detta jobbet skulle kunna vara ganska kul och intressant och det kommer att vara ett helt annorlunda sätt att undervisa på om man jämför med hur vi arbetar i Sverige. De största klasserna man har är bara sex elever och de minsta är privatlektioner med en elev. Allt är muntligt, inget att skriva eller något sånt, ingen tavelundervisning. Det kommer nog att bli en utmaning! Jag hoppas att jag går vidare och får börja jobba men vi får se efter utbildningen… Time will tell!

 

Först ska iaf ex-jobbet in och äntligen ska det bli graduation! Som jag har längtat efter detta! Bara två månader kvar… Time flies! Lämnade in de första sidorna häromdagen med teori, metod, introduktion, etc och jag fick bra feedback. Så nu i helgen har jag inte gjort någonting! Har varit skönt att bara ta det lugnt och göra vad man känner för. Lee har dessutom varit ledig fredag och lördag, första helgen sen jag kom tillbaka i början av oktober. Igår var dessutom hans mamma och styvpappa borta och hans syster åkte till Spanien på semester så vi har fått lite tid för oss själva: välbehövligt!

 

Det börjar kännas lite jobbigt att jag ska åka snart igen. Jag kommer hem redan den 18 november för Lee åker till Madrid den 19. Sen ses vi inte förrän till jul… Ganska lång tid! Sen vet vi inte hur länge Lee stannar i Sverige över jul eftersom han måste åka tillbaka och jobba, om han får jobbet. Så då ses vi inte förrän jag flyttar ner, förhoppningsvis den 14 januari, dagen efter examen. Jag avskyr när det är så här oorganiserat men man får väl leva över. Till slut kommer vi iaf att befinna oss i Spanien, tillsammans, vara klara med våra utbildningar och förhoppningsvis båda ha ett bra jobb. Bitarna faller på plats: äntligen!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0