Sugen!

Jag ar sa himla sugen pa att handla ny grejer just nu: jag behover nya skor (jag vet att det later ofattbart men de flesta paren ar faktiskt in England och jag behover nya till jobet!), nya toppar och ett par nya svarta byxor ocksa till jobbet, nagon ny klanning och ett par nya jeans. Detta nojet far vanta tills loning dock! :(

Utover detta skulle jag aven vilja skaffa ett gymkort! Vi har inte hittat nagot bra gym annu... priserna har ar lojliga! For ett medlemsskap pa ett gym utan pool med bara en styrkehall och nagra fa klasser (spinning, aerobic och step) sa kostar det pa var gata: 67 euro/manad! Det ar ca 600 kr/manad...jag hade tyckt det var dyrt hemma men dar tjanar man ju nastan dubbelt sa mycket iaf om man har vanliga jobb. Jag kan verkligen forsta varfor Spanien har den snabbaste okande fetman i Europa: folk har ju inte rad att trana!!

Jag har massor med grejer jag borde gora denna veckan ocksa: jag maste skicka ivag min ansokan examensbeviset (sa lat jag vet), jag maste ga till lakaren och skaffa ett typ landstingskort sa att jag far gratis vard som spanjorerna da jag har ratt till det da jag ar anstalld i landet, maste aven skaffa "enpadremiento" som ar rostratt och lite andra grejer som ar bra att ha typ ratten till att kopa bil, ta lan etc, och sa maste jag ga till Caja Madrid och oppna konto med dem eftersom min bank som jag hade i Sevilla inte finns har. Alldeles for manga masten! USCH!

Ser iaf fram emot morgondagen for da ska vi ha curry-night! Vi ska laga korma, raita, pilafris mm och nu ikvall var vi ivag till en indisk butik och kopte hemmagjort nan-brod och chipattis som vi ska krydda med vitlok och oturligt nog koriander (avskyr det!) eftersom det hor till. Men jag ska nog lyckas fa ett par brod utan! Mmmm

Pa torsdag borjar min nya klass da den blev installd idag. Var ratt skont faktiskt for jag var sa trott idag pa morgonen sa jag hade nog dott annars!

Anyway, time for bed! Imorgon har jag min basta dag: jag borjar inte forran 15.15 (maste aka vid senast 14 dock) och slutar 18 vilket betyder att jag ar hemma runt 19.15. Goe dag anda! Och basta eleverna pa eftermiddagen, tva man i 50ars-aldern, lakaren och apotekaren jag talade om haromdagen. Riktigt roliga lektioner! Har manga roliga lektioner nu, det kanns som att jag antligen for gora det jag gor bast!

Jag och Lee i Valencia forra veckan!

Ha det!! :)


Kommentarer
Postat av: Camilla - Mamma till Naemi

ni är så fina tillsammans!!!

Sjukt att det ska vara så dyrt att träna i Spanien.,,

2012-04-19 @ 15:24:23
URL: http://millamirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0