Gor om gor ratt!

Ibland undrar jag: vad har jag gjort har i mit lliv? Nu ar jag 25 ar, jag har ett roligt jobb men jattedaliga arbetsvillkor och dalig lon pga detta, jag har en valdigt liten lagenhet i min mening (typ 25-30 kvadrat) som vi betalar fooor mycket pengar for, jag har inget kontrakt efter juni pa jobbet, och inte Lee heller. Fram tills nu har det varit gott att bara ta det som det kommer leva som en spanjor (mer spontant?) och se vad som hander. Men nar man blir trott pa det da? Nar man vill ha det mer stabilt? Vad gor man da?
 
Om det inte vore for att jag ar 25 nu och borjar fa lite panik over bade alder, och over allt alla andra manniskor gor hela tiden (ar detta facebook-fenomets fel eller vad?!). Egentligen sa bryr jag mig inte sa mycket om vad folk gor i allmanhet men nar mina allra basta kompisar har fixat sina utbildningar, gift sig, skaffat barn och kopt hus da far jag lite angest. Jag vet ju att min utbildning ar langre an vad deras var men anda. Hur vet man vad man vill egentligen? Jag har inte en aning. Min storsta radsla i livet just nu ar att jag aldrig kommer att bli nojd. Vad kommer att gora mig nojd liksom? Jag tror det basta hade varit att fa jobba pa ett stalle dar man har fullt upp hela tiden sa att man inte hinner tanka for mycket! :) Roligaste tiden i mitt liv so far var ju tiden nar man pluggade. Gud vad det ar kul att plugga. Sa...om jag skulle fa gora vad jag vill resten av mitt liv sa hade jag nog pluggat. Vilken lycka att bara fa lara sig en massa saker hela tiden och vilken annu storre lycka att fa vara larare och fa dela med sig av den kunskapen. Skont att jag iaf har gjort ett riktigt bra (jag har visserligen gjort manga andra ocksa!) som jag ar sjukt nojd med. Skulle ni ens kunna se mig som nagot annat an larare?
 
Och vad fan, jag ar ju bara 25! Kanske har jag nagra ar kvar att fundera pa vad man ska gora, vart man ska bo, vad som gor mig lycklig. Jag vet bara att just nu ar jag ganska missnojd. Jag ar jattenojd med Lee och allt sa det ar inga problem pa den fronten men jag ar lite spysjuk pa Spanien och mitt jobb framforallt. Jag alskar att undervisa missforsta mig inte, men jag gillar inte min arbetsplats.. Vilket ar trakigt. Men 6 mander till och sen far vi se vad livet bjuder pa. Det invantas med spanning!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0