Osmidighetens land

Haromdagen fick vi hem en elrakning som skulle betalas senast idag och vi fick den pa tisdagen. Valdigt kort tid att betala, men ok det kan man ju leva over men pa rakningen sa stod det att det var en paminnelse! Vi har inte ens fatt nan rakning innan! Nar vi sprang pa dorrvakten sa kom det fram att nagon hade missat den forsta rakningen eftersom han hade varit pa semester i 3 veckor. Skulle det vara vart problem att han aker pa semester?
 
Sa pa onsdagen gick jag till posten for att betala den dar eftersom banken var stangd nar jag kom hem fran jobbet. Dar tog det inbetalningar pa typ alla bolag utom vart. Sa jag gick forbi bankkontoret for att anvanda "multiacceso" maskinen (bankomat som man kan betala rakningar med, betala in pengar, losa in checkar etc) men det ar ju fortfarande strejk darutanfor. Sa jag fick inte ga in dar och sadana maskiner finns bara pa vissa stallen. Typiskt!
 
Och igar var det ju da helgdag har vilket innebar att banken ar stangd. Smidigt! Till slut kom vi pa att shit vi kan ju anvanda internetbanken: varfor tankte vi inte pa det liksom? Men da kunde vi inte hitta koden! urgggg, men till slut hittade vi den och nu har vi antligen betalat. Ibland ar det sjukt smidigt har...eller inte!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0