Helgen som varit!

Nu har det gått några dagar sen jag bloggade sist. Jag har haft mycket på gång de senaste dagarna, men framförallt så har vi varit utan Internet några dagar för att vår router gick sönder.

 

I helgen har Lee’s bästa kompis Jon varit här. Vi har egentligen gjort så mycket: vi tog det lugnt på fredagen, satt upp och drack lite käkade lite god mat. På lördagen gick vi in till centrum och drack lite öl, kollade på lite olika sevärdheter, drog hem och lagade en curry och senare på kvällen så drog vi in till stan för att gå ut i Malasaña. Vi har dock insett att det är ganska dyrt här när man går ut… det härliga är att de älskar bottelión här i Spanien, vilket kommer att vara ännu bättre när våren/sommaren kommer.  Jag längtar efter våren nu för här är det också ganska kallt nu, jag vill ha värme och massa sol, så man kan vara ute mer. Vintern är verkligen en isoleringstid, men det är ju värre i Sverige.

 

Igår började jag jobba på mitt nya jobb. Det ligger verkligen långt ut, i Las Tablas, där det finns typ ingenting. På väg till jobbet igår från metron fanns det en enda restaurang, en kines-butik och två sjukhus. Kunde inte ens köpa en flaska vatten för ingenting var öppet pga siestan. Jag hade jättekul under min lection iaf, även att ungarna var ganska pratiga som 9-åringar är. Ska bli spännande att ha nästa lektion imorgon.

 

Idag ska jag iväg till kontoret för att skriva på kontraktet. Skönt att få det gjort! Det hade tydligen fått in fler timmar också, så lite mer blir det ju. Dessutom ska en va mina lägenhetskompisar ta två privatlektioner av mig/vecka, och igår kom hyresvärdarna förbi för att berätta deras dotter  vill ha lektioner om några veckor. Så det löser sig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0