När det är fullbokat!

Jag älskar att gå på pilates och speciellt  med den instruktören som är på mitt gym. Tyvärr så har de bara pilates en dag i veckan på kvällstid och de senaste typ 5 veckorna som jag har velat boka in mig så har det varit fullt. Det är så störande för det är det enda passet som jag verkligen vill gå på. Innan gick jag på yoga också men de har bytt instruktör på det på passet och den nya verkar tro att vi alla är proffs och hon förväntar sig att vi ska kunna lyfta oss och hänga i luften och allt möjligt som duktiga yoga-människor kan men som för oss vanliga dödliga bara är pest och pina. Jag brukar gilla en utmaning men den måste ligga inom en rimlig gräns och det gör det inte på detta passet utan jag går därifrån irriterad och inte särskilt avslappnad då jag behövt koncentrera mig så mycket på i vilken ordning alla olika positioner är i istället för att bara flyta med och tänka på min andning. Jag hoppas att de snart kommer att lägga till ytterligare pass med pilates med tanke på att efterfrågan är så stor men vi får väl se. 

Imorgon ska jag börja cykla till jobbet igen efter ett längre uppehåll pga förkylning, trötthet, dåligt väder och lathet. Investerade i en ny liten söt ryggsäck på Decathlon idag när vi var i Sheffield så nu har jag en mer slimmad modell som kommer att ge mindre motstånd. 

Jag köpte också nya hörlurar eftersom mina gick sönder häromveckan. Det blev samma märke: Marley och de är miljövänliga lurar. Skönt att det finns miljötänk i det mesta nuförtiden! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0