En skön men regnig dag

Igår hade vi familjedag! Vi tog bussen in till centrum, handlade glögg på Lidl, gick till Tiger och köpte pepparkakor, och sen vidare till O'Neills på Calle Principe som är en irländsk bar. Det är faktiskt en kedja men de har bara några få restauranger/barer men två av dem ligger i Sevilla och jag jobbade i en av dem 2010 när jag bodde där. Lee tog en "full Irish breakfast" och jag tog "fish & chips" och det var nog den godaste jag ätit i mitt liv även att jag saknade mina "mushy peas" som man får till i norra England.

Regnet öste ner hela dagen igår och det var härligt att få komma in i värmen på baren. Anthony sov hela rundan på stan och vi kunde därför äta i lugn och ro för ovanlighetens skull. Skönt!

Idag har dagen tillägnats hemmet: städat, diskat, tvättat, hängt tvätt osv men jag hann också med en promenad till Lago i Casa de Campo. Jag älskar den rundan och ska försöka att gå den några dagar i veckan då den är lagom lång (ca 4,5 km det korta varvet). Då kan jag mata och byta innan jag går och inte behöva känna mig stressad när jag är ute. Idag har det varit underbart väder dessutom vilket gjorde promenaden extra trevlig.

Lilla Anthony med Porky som han fick av Anna med familj.

Anthony har också testat på att gymma denna veckan. Han var lite tveksam först men han visar mer intresse för varje dag som går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0